AKADEMIA E-COMMERCE
Nowa porcja wiedzy co 2 tygodnie.

Przeczytaj nasze artykuły eksperckie i porady dla branży e-commerce.
Usprawnij swój sklep internetowy i sprzedawaj z sukcesem:

  • zarządzaj e-sklepem zgodnie z najnowszymi trendami,
  • wprowadzaj zmiany i rozwijaj sprzedaż,
  • promuj się skutecznie i zyskaj pozycję na rynku.

Warto przeczytać

LIMITOWANY DOSTĘP
SKORZYSTAJ Z BEZPŁATNEJ BAZY WIEDZY

12. Mapa doświadczeń klienta jako narzędzie wspierające omnichannel w detalu

Proces zakupowy w dobie omnichannel zmienił się nie do poznania. Dotychczas ścieżka zakupowa klienta była prosta: klient przychodził obejrzeć towar/przetestować usługę, kiedy się przekonywał, dokonywał zakupu, jeśli to było konieczne powtarzał go i wszyscy byli zadowoleni. W dzisiejszej rzeczywistości proces zakupowy można porównać do podróży, która ma swoje pozytywne i negatywne momenty, jest najeżona zwrotami akcji i momentami zwątpienia.

Co to jest mapa doświadczeń?

Jest to narzędzie służące do zidentyfikowania kroków, które przechodzi klient, korzystając z produktu/usługi. Mapa podróży klienta pomaga sprawdzić, jak sprzedawane produkty i usługi korespondują ze stylem życia, celami, emocjami i potrzebami klientów. Stanowi ona lustro, w którym marka może się przejrzeć i zyskać wiedzę, które elementy podróży są pozytywne, a które wymagają usprawnień. Patrząc na proces sprzedaży oczami klienta, dochodzi do niesamowitego poszerzenia perspektywy. Mapy doświadczeń należy używać, bazując na stworzonym wcześniej profilu klienta (personie). Ścieżka klienta pozwoli określić, jak marka będzie budować jego doświadczenia podczas korzystania z produktu/usługi. Jednym z podstawowych błędów przy tworzeniu takich map jest przeświadczenie, że istnieje jedna uniwersalna mapa dla wszystkich klientów. Paradoksalnie, wiele firm jest bardzo dobrych w zbieraniu danych o klientach i posiada imponujące dane ilościowe i jakościowe stanowiące punkt wyjścia do tworzenia person i wyznaczania map podróży klienta. Wyzwaniem jest właśnie odpowiednia synteza tych danych. Mapa doświadczeń w tym pomaga.

Aby zobaczyć dalszą część materiału
zostaw nam swoje dane

Wypełnij poniższy formularz :

Imię
Nazwisko
Email
Telefon komórkowy
Wielkość firmy


Zgody formalne:

Administratorem danych jest Forum Media Polska sp. z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań. Będziemy przetwarzali Twoje dane podane w formularzu w celu udostępnienia materiałów oraz w celu komunikacji handlowej drogą elektroniczną i/lub telefoniczną.

Możesz zgłosić sprzeciw wobec otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną w każdej chwili pisząc na bok@forum-media.pl. Jeżeli zdecydujesz się odwołać swoją zgodę na komunikację telefoniczną, również napisz na bok@forum-media.pl. Pełna informacja o regułach przetwarzania Twoich danych dostępna jest tutaj.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.