AKADEMIA E-COMMERCE
Nowa porcja wiedzy co 2 tygodnie.

Przeczytaj nasze artykuły eksperckie i porady dla branży e-commerce.
Usprawnij swój sklep internetowy i sprzedawaj z sukcesem:

  • zarządzaj e-sklepem zgodnie z najnowszymi trendami,
  • wprowadzaj zmiany i rozwijaj sprzedaż,
  • promuj się skutecznie i zyskaj pozycję na rynku.

Warto przeczytać

LIMITOWANY DOSTĘP
SKORZYSTAJ Z BEZPŁATNEJ BAZY WIEDZY

7. Technologie rozpoznawania obrazu i ich wpływ na rynek e-commerce

E-commerce to branża, która idealnie adaptuje i dostosowuje się do trendów technologicznych. Nie bez powodu jest ona podawana w większości podręczników zarządzania produktami jako przykład szybkiego i przemyślanego eksperymentowania. Aktualnie coraz mocniej zaczyna zwracać się w kierunku wszystkiego, co jest związane z analizą obrazu, od urządzeń, po algorytmy rozpoznawania obrazu.

Dlaczego mówimy o wartości dla e-commerce, odnosząc się do czegoś, co kojarzone jest dużo bardziej z obszarem offline niż online? Aby lepiej to zrozumieć, podzielmy zagadnienie na dwa obszary:

1. rozpoznawanie obrazu

2. rzeczywistość rozszerzoną oraz wirtualną.


Obecnie, mimo szerokich działań popartych inwestycjami, kanały sprzedażowe offline i online są od siebie mocno odseparowane. Właściciele sklepów muszą dokładać wielu starań, aby oferta, polityka cenowa oraz marketingowa były spójne na wszystkich płaszczyznach. Nowe technologie związane z rozpoznawaniem obrazu i rozwojem urządzeń typu smartfon mogą stworzyć swoisty most między tymi dwoma światami. Zgodnie z raportem „Klient w świecie cyfrowym” przygotowanym przez ekspertów PwC, blisko 40% Polaków ceni sobie zakupy stacjonarne za możliwość sprawdzenia produktu przed zakupem, a 60% za otrzymanie porady i pomocy na miejscu w trakcie dokonywania wyboru. Nie bez powodu nadal wielu kupujących wybiera się do fizycznego sklepu, sprawdza produkt, a dopiero później kupuje go online. Jeśli przeanalizujemy cykl życiowy takiego klienta, to zauważymy, że mamy do czynienia z dwoma osobnymi procesami z pojedynczym punktem styku. Powoduje to wzrost ryzyka utraty klienta i niedomknięcia sprzedaży. Dlatego należy się skupić na tym, aby przejście z jednego toru na drugi było jak najprostsze, najszybsze i wymagało jak najmniej wysiłku ze strony klienta.

Aby zobaczyć dalszą część materiału
zostaw nam swoje dane

Wypełnij poniższy formularz :

Imię
Nazwisko
Email
Telefon komórkowy
Wielkość firmy


Zgody formalne:

Administratorem danych jest Forum Media Polska sp. z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań. Będziemy przetwarzali Twoje dane podane w formularzu w celu udostępnienia materiałów oraz w celu komunikacji handlowej drogą elektroniczną i/lub telefoniczną.

Możesz zgłosić sprzeciw wobec otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną w każdej chwili pisząc na bok@forum-media.pl. Jeżeli zdecydujesz się odwołać swoją zgodę na komunikację telefoniczną, również napisz na bok@forum-media.pl. Pełna informacja o regułach przetwarzania Twoich danych dostępna jest tutaj.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.