AKADEMIA E-COMMERCE
Nowa porcja wiedzy co 2 tygodnie.
Przeczytaj nasze artykuły eksperckie i porady dla branży e-commerce.
Usprawnij swój sklep internetowy i sprzedawaj z sukcesem:
LIMITOWANY DOSTĘP
SKORZYSTAJ Z BEZPŁATNEJ BAZY WIEDZY
Dlaczego mówimy o wartości dla e-commerce, odnosząc się do czegoś, co kojarzone jest dużo bardziej z obszarem offline niż online? Aby lepiej to zrozumieć, podzielmy zagadnienie na dwa obszary:
1. rozpoznawanie obrazu
2. rzeczywistość rozszerzoną oraz wirtualną.
Obecnie, mimo szerokich działań popartych inwestycjami, kanały sprzedażowe offline i online są od siebie mocno odseparowane. Właściciele sklepów muszą dokładać wielu starań, aby oferta, polityka cenowa oraz marketingowa były spójne na wszystkich płaszczyznach. Nowe technologie związane z rozpoznawaniem obrazu i rozwojem urządzeń typu smartfon mogą stworzyć swoisty most między tymi dwoma światami. Zgodnie z raportem „Klient w świecie cyfrowym” przygotowanym przez ekspertów PwC, blisko 40% Polaków ceni sobie zakupy stacjonarne za możliwość sprawdzenia produktu przed zakupem, a 60% za otrzymanie porady i pomocy na miejscu w trakcie dokonywania wyboru. Nie bez powodu nadal wielu kupujących wybiera się do fizycznego sklepu, sprawdza produkt, a dopiero później kupuje go online. Jeśli przeanalizujemy cykl życiowy takiego klienta, to zauważymy, że mamy do czynienia z dwoma osobnymi procesami z pojedynczym punktem styku. Powoduje to wzrost ryzyka utraty klienta i niedomknięcia sprzedaży. Dlatego należy się skupić na tym, aby przejście z jednego toru na drugi było jak najprostsze, najszybsze i wymagało jak najmniej wysiłku ze strony klienta.